W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Bożenkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Dom Pomocy Społecznej w Bożenkowie.

Data publikacji strony internetowej: 2023-05-10.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-29.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2021-03-29.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Opis alternatywnego dostępu do poszczególnych elementów BIP:

  • Zakładka PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI - Informator o dostępnych formach opieki zdrowotnej, pomocy społecznej i aktywizacji zawodowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi z Powiatu bydgoskiego - załączono plik PDF- jest to dokument nie wytworzony przez DPS, z treścią ww. pliku alternatywnie można zapoznać się dzwoniąc pod nr tel. 52 381 87 16.
  • Zakładka ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ - załączono plik PDF - Zezwolenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na prowadzenie domu pomocy społecznej w Bożenkowie - jest to dokument nie wytworzony przez DPS, z treścią ww. pliku alternatywnie można zapoznać się dzwoniąc pod nr tel. 52 381 87 16.
  • Zakładka KOSZT UTRZYMANIA MIESZKAŃCA - załączono pliki PDF dotyczące kolejnych lat - z treścią ww. plików alternatywnie można zapoznać się dzwoniąc pod nr tel. 52 381 87 16.
  • Zakładka SPRAWOZDANIA -załączono pliki PDF - z treścią ww. plików alternatywnie można zapoznać się dzwoniąc pod nr tel. 52 381 87 16

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Dom Pomocy Społecznej w Bożenkowie.

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Sabina Dziedzic - Gawrych. Kontakt: sekretariat@dpsbozenkowo.pl, tel. 52 381 87 16. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Dom Pomocy Społecznej w Bożenkowie odpowiada Sabina Dziedzic - Gawrych, sekretariat@dpsbozenkowo.pl, tel.52 381 87 16.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)

Dostępność architektoniczna

Przed budynkiem Domu Pomocy Społecznej znajduje się parking. Budynek oraz otoczenie budynku pozbawione są barier architektonicznych. Dom posiada trzy kondygnacje, wyposażony jest w dźwig osobowy dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz platformę do przemieszczania osób niepełnosprawnych, przystosowany jest do swobodnego funkcjonowania Mieszkańców o różnej sprawności psycho- fizycznej. W przypadku konieczności kontaktu z administracją Domu, istnieje możliwość załatwienia sprawy na parterze, w holu budynku, po uprzednim kontakcie telefonicznym.

Na parterze znajduje się toaleta, również dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Istnieje możliwość wejścia na teren Domu z psem asystującym.

W Domu Pomocy Społecznej w Bożenkowie, w przypadku konieczności załatwienia sprawy, można korzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Wymaga to wcześniejszego (przynajmniej trzydniowego)  kontaktu telefonicznego – nr 52 3818716 lub mailowego: sekretariat@dpsbozenkowo.pl w celu zabezpieczenia obecności tłumacza.

Aplikacje mobilne

Nie dotyczy